Dét er tid til en prof slibning af øsen!!

Vi har overhovedet ingen penge, men uheldigvis behøver vores KIA til mekanisk slibning! Efter den slibning er overstået må bilen males. Og på det punkt er vi absolut ej enige om valg af kuløren. Skal det blive den klassiske sølv eller sort, eller måske et styks slabet orange eller rød. Farvevalget må jeg og kæresten diskutere videre i mens vi opnår pris på sandblæsning. Herefter vil jeg og kæresten se, hvilken kulør det får.

Kærestens kammerat Thomas stillede spørgsmålet, om han skal lægge ud for bilens slibning, af den grund, at vi ik har speciel mange knaster for tiden. Jeg og kæresten har søgt lidt efter råd i f. med gør-det-selv glasblæsning og sandblæsning, men undertegnede har sørme ikke rigtig evnen til at starte op på det projekt. Hverken kæresten eller jeg er sørme ikke den største handyman. Og på én homepage der skriver vejledning til at udføre sandblæsning selv, læste vi, at man næsten kan risikere at fræse dytten helt i udu, samtidig med at slibningen sviner enormt meget. Og jo, det skulle da sagtens ske, at det går galt, såfremt undertegnede forsøger mig med en gør-det-selv glasblæsning. Så må vi hellere betale for et styks faglært slibning.

Min kæreste og jeg forstår overhovedet ikke, hvad en slibning ka gøre, og begriber heller ik, hvad der adskiller sandblæsning og glasblæsning. Vi så på en rådgivnings webside, at glasblæsning kan forstås som en type sandblæsning, og at glasblæsning er en slibning som bliver udført med små glaskugler i stedet for sand. Modsat en sandblæsning skulle glasblæsning ikke fungere som slibende men i stedet gøre det ydre ensartet. Derfor bli’r vi i tvivl, om et styk glasblæsning reelt er den bedste løsning for os!

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.